Inici arrow Ressenyes arrow Vies Ferrades arrow Via ferrada del Puig de la força (Tavertet)
Via ferrada del Puig de la força (Tavertet) PDF Print E-mail
Escrit per Pako
Dec 13, 2009 at 07:52 PM

13-12-09

Via ferrada desequipada. Es pot fer pel sistema de cordada com si fos una escalada.

Des de Tavertet sortim en direcció sudoest.

Abans d'arribar a la casa del Castell trobarem un camí a l'esquerra que ens baixarà fins a sota de la cinglera. Al cap de poca estona, la primera sorpresa: un Citroën dos cavalls estimbat.

Continuem baixant fins a trobar un camí que ens ve de l'esquerra i que seguirem cap a la dreta (senyals grocs) per la feixa que fa la cinglera. Començarem a trobar algun pas una mica delicat però que podrem assegurar si volem, doncs trobarem algun químic.

Anem seguint i de sobte se'ns apareix el pantà de Sau. Aprop d'aquí trobarem una corda que farem servir de passamà; ara ens tocarà baixar. Els graons estan serrats o sigui que haurem de desgrimpar o fer un passamà. S'ha de continuar flanquejant per terreny delicat (hi trobarem químics i uns ferros, les cordes les han tret) fins a trobar una repisa que podrem seguir amb facilitat i que també podrem assegurar.

La feixa és torna ampla i haurem d'anar buscant el camí més evident. Encara trobarem alguna marca groga. Després d'estona de caminar trobarem la segona sorpresa: una DKV també estimbada. No sé si els cotxes han anat a parar aquí per accident o per la poca consciència d'alguns.

Continuarem fins a trobar una canal on és combinen uns trams verticals i desequipats amb d'altres menys verticals i amb branques, fulles i sorra que ens duran a un coll. Aquí s'acaba la ferrada.

Si continuem a l'esquerra arribarem al Puig de la força; si tirem a la dreta el camí ens portarà per una feixa a un camí ample que seguirem a la dreta i que ens portarà al mas del Castell i al camí que ja coneixem fins a Tavertet.

Anna i Pako

No Image

Last Updated ( Dec 13, 2009 at 08:12 PM )